Analiza je posvećana izradi predloga za pojednostavljenje administrativnih procedura za buduće majke preduzetnice. Administrativne procedure kroz koje prolaze buduće majke obuhvataju: 1) podnošenje zahteva za otvaranje porodiljskog odsustva i 2) sticanje prava na isplatu finansijske naknade tokom porodiljskog odsustva.
Kako bi se olakšalo trudnicama, ali i ostalim preduzetnicima koji žele da imenuju poslovođu u preduzetničkoj radnji, da privremeno prestanu da obavljaju delatnost ili da je ugase, predlažemo da se omogući elektronsko podnošenje navedenih zahteva za one preduzetnike koji imaju elektronski potpis.
Takođe, potrebno je omogućiti digitalno dostavljanje dokumentacije za otvaranje porodiljskog odsustva lokalnoj filijali Službe dečije zaštite. Predaja zahteva za otvaranje porodiljskog bolovanja i odsustva radi nege deteta zajedno sa rešenjem poslodavca o ostvarenom pravu na odsustvo, doznakom za otpočinjanje porodiljskog i kopijom tekućeg računa vrši se u Službi dečije zaštite u jedinici lokalne samouprave u kojoj je mesto prebivališta majke. Ovo je jedini deo procedure koji nije digitalizovan, pa bi njegovom digitalizacijom proces bio zaokružen.